Redagowanie instrukcji i jej praktyczne wykorzystanie, czyli MAŁA DŻUGLA W DOMU I SZKOLE
21 listopada 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego odbyła się lekcja otwarta w klasie IV. Podczas zajęć, uczniowie zgodnie z wcześniej zredagowaną na języku polskim instrukcją, tworzyli swoje florarium. Były to trzygodzinne zajęcia integrujące umiejętności z przedmiotów: języka polskiego, przyrody i geografii. Taki sposób integracji międzyprzedmiotowej to jeden w wielu przykładów edukacji w formie zabawy, która pozwala uczniom zrozumieć, że nauka ma charakter interdyscyplinarny. Celem zajęć było uświadomienie dzieciom, jak istotne jest dbanie o środowisko i opieka nad roślinami. Doskonalili umiejętność korzystania z instrukcji, czyli to, co w codziennym życiu jest niezmiernie ważne. Zajęcia prowadzili nauczyciele SP w Starym Wołowie: pani Magdalena Drzazga- nauczyciel geografii i Monika Bocheńska- nauczyciel języka polskiego. Przygotowano je we współpracy szkoły z PODN w Wołowie, doradcami metodycznymi: Danutą Haller i Reginą Kmicińską. Prowadzące warsztaty pokazały dzieciom, jak czerpać radości ze wspólnej zabawy podczas tworzeni „swojej małej dżungli”. Przygotowali również dżunglę w słoiku dla pań prowadzących oraz powiatowych koordynatorów warsztatów- doradców metodycznych. Swoje floraria dzieci zabrały do domów i pozostaje im opiekować się zgodnie z instrukcją otrzymaną od pań prowadzących na koniec zajęć Uczniowie poznali również historię szklanych konstrukcji i ciekawostki o roślinach. W zajęciach otwartych wzięło udział 7 nauczycieli. Doradcy. Prowadząca oraz dyrektor szkoły dziękują wszystkim za wspólny czas i świetną zabawę.
Warsztaty przeprowadzono w Ekopracowni, która została wyposażona w ramach dotacji z Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Danuta Haller