Informacja z przebiegu zadania pn. „Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wołów – Etap XIII”.
Informacja z przebiegu zadania pn. „Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wołów – Etap XIII”.
W związku z ogłoszonym naborem wniosków przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2025, w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, Gmina Wołów wnioskiem z dnia 28.03.2025 r. zwróciła się o dofinansowanie zadania pn. „Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wołów – Etap XIII”.
Po otrzymaniu zawiadomienia o zakwalifikowaniu się do dofinansowania, zwrócono się do 7 firm z zaproszeniem do złożenia ofert na wykonanie prac w zakresie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. W wyniku przeprowadzonego postępowania dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty uznając, że została ona złożona przez firmę Logistyka Odpadów Sp. z o. o., ul. Szklana 20, 43-300 Bielsko-Biała. Pomiędzy stronami w dniu 01.07.2025 r. została zawarta umowa nr WSR.6233.4.1.2025
Przedmiotowe zadanie zostało zrealizowane w terminie do dnia 30.09.2025 r.
W wyniku realizacji przedsięwzięcia został osiągnięty efekt ekologiczny i rzeczowy polegający na usunięciu wyrobów zawierających azbest w ilości 33,360 Mg. Zadanie to umożliwiło usunięcie wyrobów zawierających azbest z 23 posesji na terenie Gminy Wołów.
Zadanie pn. „Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wołów – Etap XIII” zrealizowano przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Koszt realizacji tego przedsięwzięcia wyniósł 30 408,31 zł. Wysokość przyznanej dotacji wyniosła 11 676,00 zł. Pozostały koszt to środki z budżetu Gminy Wołów oraz środki własne właścicieli nieruchomości.